Något som jag hade fått höra var ett måste att köpa med sig från Milano var vit tryffelcréme. Så sista dagen i staden letade vi oss fram till restaurangen och butiken Tartuffotto och avnjöt en hemgjord pasta med överdådiga mängder hyvlad svart tryffel ovanpå. Det var nog det godaste jag åt i staden, men så är jag också galen i tryffel... Vit tryffelpuré fick jag också med mig hem, med 99% tryffel. 30g för 37 euro är mycket pengar, men förhoppningsvis värt det. Mitt första recept där jag använder den kommer upp snart, och jag skulle tro att jag snart måste åka och köpa mer! 
 
En av kvällarna var jag riktigt seg av förkylningen och orkade inte ta mig långt från hotellet för middag. Som tur var hade vi den ambitiösa restaurangen BYS alldeles runt hörnet. Vi blev glatt överraskade över de välavvägda smakkombinationerna. Jag hoppas att den trevliga personalen inte tog illa upp för att jag inte orkade äta upp all mat, det var mycket och mättande!
 

JP blev riktigt avundsjuk på min vegetariska förrätt med grönsaker inbakade i bröd och stracciatella på buffelmozzarella. 
 

Men jag tyckte inte att hans råbiff verkade helt fel heller.
 

Till huvudrätt var vi rörande överens om att ta kalven med anklever och grönsaker, och lika överens om att det var riktigt gott och riktigt mättande.
Italien, Milano, restaurang,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej