Formel 1 Monza
 
Nu har jag inte varit lika flitig med att lägga upp smarrig mat den senaste veckan, men det har en fullkomligt logisk förklaring. I helgen var jag nämligen på en långweekend i Milano för att se det legendariska Formel 1-loppet på Monza. Och ja - jag älskar Formel 1 - jag hänger inte bara med min kille. Om du tvivlar kan du fråga ho om hur ofta jag följer med på Allsvenskanfotboll. Det är den enda sporten som jag följer och om det är något som du vill veta om den pågående cirkusen - fråga på!
 
Formel 1 Monza
När man går ut och dricker drinkar behöver man inte tänka på maten.
 
I Italien måste man passa på att njuta av maten och vinet! Bland annat åt vi på den tvåstjärniga Michelinrestaurangen Il Luogo di Aimo e Nadia, som jag kommer att recensera i ett eget inlägg. 
 
Som stad betraktat så föll jag inte för Milano. Det berodde nog delvis på att jag var förkyld hela helgen och inte hade orken att riktigt utforska den. Men mer var det nog att trots att vi bodde på Hotell Dei Cavalieri mitt i stan, nära den mest kända sevärdheten Duomo, så kändes det inte som att det fanns så mycket i kvarteren, allt var för utspritt. Staden i sig var inte så vacker och det imponerande var just Duomon och Galleria Vittorio Emanuele II. Har man gott om pengar och gillar lyxshopping kan man säkert roa sig, och barer fanns det om man tog sig till Via Como.
 
Formel 1 Monza
Lika imponerad av Duomo var jag av den underbara tårtan som jag var tvungen att smygfotografera!
 
Att ta sig till och från racet var förvånansvärt lätt med tanke på att ungefär 100 000 personer ska ta sig till och från samma plats samtidigt. Det gick direkttåg hela vägen till och från banan och Milano centralstation och vi lyckades få sittplats och slippa vänta åt båda hållen. Vår gedigna research krig läktare visade sig också ha lönat sig så att vi fick se nästan alla omkörningar och när motorn på Alonsos Ferrari brann upp. Nu vann inte Gonäs av våra favoriter, men vi kunde i alla fall glädja oss åt ett underhållande race!
 
På kvällen såg jag till att rycka upp mig tillräckligt för att ge mig ut i nattlivet och dricka lite drinkar. Tyvärr är priserna här på samma nivå eller något högre än i Stockholm.
 
Nya fodralet från French Connection.
F1, Ferrari, Formel 1, Italien, Milano, Monza,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej